بلاگ

طرز تهیه سوشی غذای فرنگی با ماهی (ژاپن)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

سوشی یکی از غذاهای معروف ژاپنی است که طرفداران زیادی را در سراسر دنیا دارد و  متناسب با اکثر سلیقه ها است. این فینگر فود  ژاپنی خوشمزه، برای استفاده در تمامی رویدادها، مجالس و همایش ها قابل استفاده است. جهت تهیه این غذای خوشمزه و لذیذ در مراسم و جشن های خود با رزالین در ادامه ی این مقاله همراه باشید.

 

 

 همچنین بخوانید:

چگونه فینگرفودهای ساده تهیه کنید؟

 

 

 

 

سوشی چیست؟

 

سوشی به طور سنتی با برنج دانه سفید متوسط پخته می شود ، اگرچه می توان آن را با برنج قهوه ای یا برنج دانه کوتاه نیز تهیه کرد. این غذا اغلب با غذاهای دریایی مانند ماهی مرکب ، مارماهی، ماهی قزل آلا ، ماهی تن یا گوشت خرچنگ تهیه می شود. سوشی را با استفاده از سس سویا، wasabi یا ترشی زنجبیل سرو می کنند و تربچه دایکون یا تاکوان از جمله چاشنی های محبوب این غذای ژاپنی می باشند. این نوع غذا علاوه بر خوشمزگی سرشار از منابع پروتینی و طبیعی است.

 

 

همچنین بخوانید:

 

انواع فینگرفودهای مخصوص جشن روز مادر

 

 

نحوه خوردن سوشی

 

برای خوردن سوشی می¬توانید از چوب chopsticks یا حتی دست استفاده کنید. خوردن سوشی با استفاده از چوب chopsticks بسیار اصولی تر از دست است اما در صورتیکه طرز استفاده از chopsticks را بلد نباشید، می توانید به راحتی از دستان خود نیز استفاده کنید، نگرانِ دیگران نباشید، هیچ کس به شما نگاه نمی کند.
در صورتیکه برای ناهار یا شام به رستوران سوشی می روید، می توانید مقداری وعده های اضافی یا  ترکیبی همچون رول تخم مرغ، سوپ میسو یا سالاد با سس زنجبیل نیز سفارش دهید. با این حال بشقاب شما به سه چیز همچون رول سوشی، wasabi و ترشی زنجبیل بستگی دارد.

 

 

 

طرز تهیه سوشی به روش رزالین 

 

سوشی خانگی بسیار ارزانتر از رستوران است. تهیه غذای سوشی آسان و سرگرم کننده است و می توانید تمام مواد مورد علاقه خود را در قالب سفارشی مناسب خود قرار دهید.
ابتدا مقداری برنج بپزید و آن را آبکش کنید و با سرکه و نمک و شکر مخلوط کنید. سپس ماهی خام را همچون فیله برش دهید و آن را از وسط قطعه کنید تا یک نوار کوچک ایجاد شود. برای رول کردن سوشی و پیچیدن آن باید از چوب های بامبو و در صورت در دسترس نبودن از بسته بندی پلاستیکی استفاده نمایید. سپس برای تهیه سوشی باید از جلبک دریایی مخصوص تهیه سوشی استفاده کرده و آن را روی چوب بامبو قرار دهید (بهتر است قبل از پیچیدن سوشی جلبک را چند دقیقه در سینی فر قرار دهید) و یک لایه برنج، آواکادو، خیار (آواکادو و خیار را خرد کنید) و ماهی نوار شده را روی جلبک قرار دهید. در آخر جلبک ها را با استفاده از چوب بامبو بپیچید و با چاقو به اندازه¬ی دلخواه ببرید.

 

 

ماهی مورد استفاده در سوشی 

 

تقریباً از هر ماهی در سوشی استفاده می شود. اما رایج¬ترین ماهی های مورد استفاده در سوشی شامل ماهی قزل آلا و ماهی تن ، خرچنگ ، اختاپوس و میگو است. با این وجود ، شما همچنین ممکن است بتوانید از ترکیبات عجیب و غریب تر، مانند ماهی شمشیر و مارماهی (مورد علاقه سنتی ژاپنی) استفاده کنید. در اینجا چند مورد از انواع متداول ماهی مورد استفاده در رولت های سوشی مدرن آورده شده است:
    ماهی تن
    ماهی سالمون
    میگو
    اختاپوس
    خرچنگ
    ماهی خاردار
    ماهی خال خالی
    اره ماهی
    ماهی قزل آلا
    مارماهی
    آبالون
    ماهی شیرین
    ماهی مرکب
    صدف
 

رزالین با کادری مجرب و هنرمند ارائه دهنده انواع فینگر فودها، سالادها، غذاهای بین المللی و ایرانی برای مهمانی ها و جشن ها، در خدمت شما عزیزان می باشد.

مرغوبیت محصولات، طعم بی نظیر، تنوع فراوان، قیمت مناسب، شیک بودن ظروف و بسیاری دلایل دیگر باعث می شود که با رزالین بتوانید با خیالی آسوده، لحظات خوش مزه تری را در کنار یکدیگر تجربه کنید.


آموزشهای دیگر