بلاگ

طرز تهیه تارت میگو

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

تارت نوعی شیرینی است که معمولاً از مواد پرکننده برای پوشش آن استفاده می‌شود. روی تارت‌ها باز است و با مواد مختلف پُر میشود. ماده روکش یا پرکننده تارت‌ها ممکن است شیرین (مثل میوه‌جات) یا نمکی و غیرشیرین (مثل مرغ و میگو) باشد. تارت ها در سایزهای مختلف سرو میشوند. در ادامه قصد داریم نمونه ای از تارت های غیر شیرین را که به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی سرو میشود را به شما معرفی کنیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.


خواص میگو :

میگو گونه‌ای از سخت‌پوستان است که در اکثر آب‌های جهان وجود دارد. علی‌رغم ظاهر نه‌چندان جذابش، یکی از منابع غنی از آهن است و مصرف آن به افرادی که دچار کم خونی هستند، توصیه می‌شود.

میگو یکی از لذیذترین غذاهای دریایی است که نسبت به سایر غذاهای دریایی کالری کمتری دارد. میگو یکی از خوراکی‌های سرشار از امگا ۳ است و به همین دلیل، به کنترل فشار خون نیز کمک می‌کند. روش‌های متنوعی برای طبخ و پخت میگو وجود دارد اما برای بهره‌مندی از حداکثر خواص میگو بهتر است انواع میگو را کباب یا بخارپز کنید.

۱۰۰ گرم میگو ، حاوی ۷۷ میلی گرم آب ، ۹۹ کالری انرژی، 18/1 گرم پروتئین ، ۸/۰ چربی ، ۱۶۳میلی گرم کلسترول و ۹۱ میلی گرم قند است .


به طور مختصر 5 خواص اصلی میگو به شرح زیر است :

1. ضد فشارخون

2. سرشار از سلنیوم

3. ضد آلزایمر

4. ضد کم‌خونی

5. منبع پروتئین و کلسترول خوب

 

مواد موردنیاز تارت میگو :

مواد مورد نیاز تارت میگو، به طور کلی به 2 دسته تقسیم میشوند. موادی که برای تهیه خمیر تارت مورد نیاز است و موادی که به عنوان مواد داخلی تارت استفاده میشود. در ادامه مواد اولیه برای تهیه تارت میگو را مشاهده می کنید.


خمیر تارت : (H4)
کره سرد : 5/1 قالب
نمک : 4/1 قاشق چایخوری
آرد : 1 فنجان
آب یخ : 4/3 قاشق سوپ خوری
مواد موردنیاز داخل تارت میگو : (H4)
پودر سخاری : 1 فنجان
جعفری : 1 قاشق غذاخوری
کره ذوب شده : 2 قاشق سوپ خوری
روغن زیتون : مقدار خیلی کم
میگو : 100 گرم
فلفل سیاه : نصف قاشق چایخوری
فلفل قرمز : مقدار بسیار کم
پیازچه : 6 عدد خرد شده
پنیر چدار : 2 فنجان رنده شده

 

فینگرفود رزالین در اصفهان، با ارائه جدیدترین فینگرفودهای متنوع و با استفاده از مواد اولیه باکیفیت، درخدمت شما عزیزان می باشد.


مراحل تهیه تارت میگو :

1. ابتدا آرد و نمک را درون یک ظرف ریخته و مخلوط کنید. سپس کره را به صورت سرد به مواد اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید تا مواد بافت زبر پیدا کنند. سپس آب یخ را خیلی آهسته به مواد داخل غذاساز اضافه کرده و آرام مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرند.


2. خمیر به دست آمده را با ضخامت 5/1 سانتی متر داخل یک ظرف پهن کنید و با یک تکه پلاستیک روی آن را بپوشانید و برای 30 دقیقه یا تمام طول شب در یخچال قرار دهید.


3. فر را با دمای 200 درجه سلسیوس (400درجه فارنهایت) گرم کرده و خمیر را با ضخامت بسیار کم پهن کنید.


4. در این مرحله باید خمیر بدست آمده را قالب بزنید. با کمک قالب گرد مخصوص تارت، به دایره های 5سانتی متری تقسیم کنید. درصورتی که خمیر بیش از اندازه نرم شده است، خمیر را برای 10 دقیقه داخل یخچال بگذارید. سپس کف خمیرها را با چنگال سوراخ کرده و برای 20دقیقه درون یخچال بگذارید.


5. خمیرها را برای 15 تا 18 دقیقه درون فر بگذارید تا کاملا پخته و طلایی قهوه ای شود.


6. سپس خمیرها را 10 دقیقه داخل قالب بگذارید تا خنک شوند و بعد آنها را در همان قالب به همراه پوشش در یخچال بگذارید.


7. باقیمانده کره و روغن زیتون را روی شعله ملایم حرارت داده و میگوها را در تابه ریخته و 5 دقیقه بپزید تا کم کم صورتی رنگ شوند.


8. پیازچه ها را به مدت 2دقیقه در تابه تفت داده و بعد تابه را از روی حرارت بردارید. پنیر و فلفل و جعفری خرد شده را روی مواد داخل تابه ریخته تا کاملا ذوب شده و غلیظ شود.


9. در نهایت از مواد بدست آمده، یک قاشق بردارید و داخل هر تارت بریزید.


10. روی هر تارت کمی فلفل قرمز بریزید و این تارت را گرم میل کنید.

 

فینگرفود رزالین در اصفهان، با ارائه جدیدترین فینگرفودهای متنوع و با استفاده از مواد اولیه باکیفیت، درخدمت شما عزیزان می باشد.

مرغوبیت محصولات، طعم بی نظیر، تنوع فراوان، قیمت مناسب، شیک بودن ظروف و بسیاری دلایل دیگر باعث می شود که با رزالین بتوانید با خیالی آسوده، لحظات خوش مزه تری را در کنار یکدیگر تجربه کنید.


آموزشهای دیگر